برخورد نگاه‌های مختلف | هفتمین نمایشگاه سالانه موسسه عکاسان خراسان‌رضوی افتتاح شد «بیل گیتس» کتاب خاطراتش را منتشر می‌کند «مینو افتاده» نوازنده ویولن و کمانچه درگذشت + علت فوت پخش برنامه «خط سوم» با موضوع «انتخابات در آینه زنان» + زمان پخش «پر» بهترین انیمیشن جشنواره ورونژ شد استوری غم‌انگیز زهرا داوودنژاد برای برادر مرحومش خوانش «ما سه برادریم» اثر رضا صابری در تماشاخانه شمایل مشهد+ زمان اجرا جنگلی با درخت‌های پلاستیکی | نگاهی به سریال «جنگل آسفالت» بازیگر سریال بدل: سخت گیری تلویزیون، فیلم سازان را دچار مشکل می کند فرصتی برای ترکیب تاریخ و کتاب «تنها بازمانده» و «ستاره‌ساز» منتشر شدند صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ وضعیت عمو قناد روی تخت بیمارستان از زبان پسرش + فیلم زمان پخش فصل جدید حسینیه معلی مشخص شد | ترکیب جدید مهمانان در میز ذاکران کیت بلانشت رییس هیات داوران کمرایمیج ۲۰۲۴ شد واکنش مهران غفوریان به جنایات اسرائیل + عکس کتاب «فتوای هسته ای» منتشر شد
سرخط خبرها

یادی از عارف لرستانی، بازیگر سینما و تلویزیون | عارف مرد، از بس که خنداند

  • کد خبر: ۱۵۸۷۹۳
  • ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۷
یادی از عارف لرستانی، بازیگر سینما و تلویزیون | عارف مرد، از بس که خنداند
مدیری تنها کارگردانی بود که عارف لرستانی پیش از خواندن فیلم نامه، قراردادش را چشم بسته امضا می‌کرد و اغراق نیست اگر بگوییم مهران مدیری سکوی پرتاب عارف لرستانی در عرصه بازیگری بود.

به گزارش شهرآرانیوز، اسفند ۱۳۹۵ تا فروردین ۱۳۹۶ انگار دومینویی از مرگ‌های ناباورانه هنرمندان بود. اول افشین یداللهی تصادف کرد. بعد علی معلم پرکشید و ۲۶ فروردین هم عارف لرستانی دیگر از خواب بیدار نشد. خوابی که انتظارش را نمی‌کشید، اما از تقابل با آن ابایی نداشت. مرگ برایش یک رؤیای رازآلود بود که عمری لبریز از سؤال و تخیل، در تلاش برای درک و گره گشایی اش بود. عارف لرستانی که در تیتر اخبار پس از مرگ، با کلیدواژه «بازیگر طنز» در صدر خبر‌ها قرار گرفته بود، در طول سال‌ها فعالیت هنری آرزو داشت برای یک بار، در نقشی جدی و اثرگذار در برابر دوربین حاضر شود.

اما از همان سال ۷۷ که با حضور در مجموعه طنز آیتمی «جنگ ۷۷» به کارگردانی مهران مدیری به تلویزیون ورود کرد، به عنوان چهره‌ای کمد ین در میان اهالی سینما و تلویزیون معرفی شد و عملکرد خوب و بداهه پردازی‌های جذابش منجر به پیشنهاد بازی برای نقش‌های گوناگون در ژانر طنز شد. به نقل از آن‌هایی که ارتباط صمیمانه‌ای با او داشتند، نه مو‌های سر غالبا تراشیده و نه سبیل‌های دنباله دار و صدای بمش هیچ تناسبی با قلب رئوف و روحیه صلح طلب او نداشت. نقش‌هایی که با وسواس می‌پذیرفت، هرکدام به نوعی با خود حقیقی او در تعارض بود.

مشهورترین آن هم شخصیت «بلدالملک» در سریال «قهوه تلخ» بود که تکیه کلامش تا سال‌ها بر سر زبان‌ها می‌گشت، اما کمترین شباهتی با عارف آرام و موقر و مهربان نداشت. این، جذابیت دنیای بازیگری برای عارف لرستانی بود که با فرو رفتن در قالب نقش‌های گوناگون، صفات نداشته وجودش را در دنیای بازیگری خلق و مزه مزه می‌کرد. بازیگری در اتفاقی‌ترین شکل ممکن در سرنوشت عارف پدید آمد.

همه چیز از نمایشنامه‌ای شروع شد که در مدرسه توی جاکتابی نیمکتش پیدا کرد و پس از آن به واسطه هم کلاسی‌های بازیگرش به تئاتر مدرسه راه یافت تا جایی که دانشگاه را در رشته بازیگری سپری کرد و پیش از آنکه فارغ التحصیل شود با مهران مدیری آشنا شد. مدیری تنها کارگردانی بود که عارف لرستانی پیش از خواندن فیلم نامه، قراردادش را چشم بسته امضا می‌کرد و اغراق نیست اگر بگوییم مهران مدیری سکوی پرتاب عارف لرستانی در عرصه بازیگری بود.

«درحاشیه»، «ویلای من»، «مرد دوهزار چهره»، «شوخی کردم» و «ببخشید شما» نیز در ادامه او را بیش از پیش در میان مردم برجسته کرد و تا سن چهل وپنج سالگی که در این عرصه فعالیت داشت بیش از دوازده اثر تلویزیونی، شش اثر سینمایی، دو مستند و پنج اثر در مدیوم نمایش خانگی از خود به یادگار گذاشت و در شرایطی که نخستین فیلم نامه اش را برای کارگردانی آماده می‌کرد، میزبان مرگ ناخوانده‌ای شد که در بستر خواب به سراغش آمد.

عارف لرستانی مدتی پیش از مرگ تصویری از مزار پدربزرگش در صفحه مجازی اش به اشتراک گذاشت.
حالا شش سالی می‌شود راز بزرگی به نام مرگ برای عارف لرستانی برملا شده و پیکر جوانش در دشت‌های سرسبز دیار کرمانشاه و در جوار پدربزرگ مرحومش آرام گرفته است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->